kidslovetravels.blogg.se

Tanken är att jag ska blogga om resor, barn, kärlek, politik, hållbarhet och annat som känns viktigt för mig, min familj och mina vänner.

När längtan och kaos möts

Publicerad 2016-10-27 12:45:41 i Resor,

Så känns det nu, vi längtar massor till den 14 december då det är avfärd, första stop Hong Kong❤️

Vi har de två första veckorna bokade, 5 nätter i Hong Kong där vi ska vila, komma in ny tidszon och återse vackra och spännande platser i Hong Kong. C och jag var där 2005 när vi utforskade Kina. Vi fullkomligt älskade denna livfulla och spännande stad. Vi bodde då i ett litet kyffe på Kowloon, åkte Star Ferries och blev kära i Standley. Denna gång ska vi käka på billiga stjärnkrogar, åka på Disney World och strosa runt. Ska bli härligt. Innan vi drar vidare till Bangkok stannar vi 2 nätter i Macau, där har vi inte varit så vi är nyfikna på stället.

Atlanta är bokat en vecka, mitt favorithotell i Bangkok. Absolut inte fancy, men det finns A/C och pool, men framförallt en unik atmosfär. Jazz flödar i restaurangen som serverar Thaimat i världsklass, det är ett unikt ställe som dessutom ligger bra på Sukhumvit, nära Skytrain. Det ska bli härligt.

Efter denna vecka i BKK kommer kaoset, vi vet inte vart vi ska. Det är klart att vi ska till Vietnam, men vi vet inte om vi ska ta Laos först. Vi måste boka nu, det börjar närma sig. Vi har inte satt ner foten,februari är så gott som klar, men det andra behöver vi jobba med. Angenäma problem, men det känns ändå som en stress.

Hua Hin 2012, dit återvänder vi i februari❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela